Všeobecné podmienky poskytovania služieb čistenia, žehlenia a dopravy odevov a ďalších súvisiacich služieb (ďalej len „VOP “) spoločnosti
- Čistiareň KALY s.r.o., so sídlom Južná trieda 29, 040 01 Košice, IČO: 51648296
- Bencha s.r.o., so sídlom Južná trieda 4/B, 040 01 Košice, IČO: 53547063,
1. Úvodné ustanovenia
1.1 Spoločnosť Čistiareň KALY s.r.o., so sídlom Južná trieda 29, 040 01 Košice, IČO: 51648296 (ďalej len „Poskytovateľ“), je poskytovateľom služieb čistenia a žehlenia odevov a ďalších súvisiacich služieb (ďalej jednotlivo tiež len ako „Služba“ alebo spolu ako „Služby“) podľa predmetov podnikania zapísaných v obchodnom registri.
Spoločnosť Bencha s.r.o., so sídlom Južná trieda 4/B, 040 01 Košice, IČO: 53547063, (ďalej len „Poskytovateľ“), je poskytovateľom služieb dopravy odevov a ďalších súvisiacich služieb (ďalej jednotlivo tiež len ako „Služba“ alebo spolu ako „Služby“) podľa predmetov podnikania zapísaných v obchodnom registri.
1.2 Predmetom VOP je úprava vzájomných práv a povinností Poskytovateľa a Užívateľa. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Služby uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Užívateľom.
1.3 Tieto VOP sa vzťahujú výlučne na poskytovanie tých Služieb Užívateľom, ktoré sú v nich uvedené a spolu so všetkými ostatnými písomnými zmluvnými dokumentmi a ústnymi dojednaniami, uzatvorenými medzi Poskytovateľom a Užívateľom v súvislosti s poskytovaním Služieb, vymedzujú obsah záväzkového vzťahu medzi Poskytovateľom a Užívateľom. Tieto VOP sa nevzťahujú na dodanie tovaru Poskytovateľom ako dodávateľom tretím osobám.
1.4 Pojmy a výrazy definované alebo použité v týchto VOP sa použijú a majú zhodný význam vo všetkých záväzkových právnych vzťahoch medzi Poskytovateľom a Užívateľom, týkajúcich sa Služieb, pokiaľ nie je všeobecne záväzným právnym predpisom ustanovené alebo zmluvnými stranami výslovne písomne dojednané inak.
1.5 Objednaním Služby, Užívateľ potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto VOP a reklamačným poriadkom Poskytovateľa.
2. Popis Služieb
2.1 Služba „čistenie a žehlenie odevov“ Užívateľovi umožňuje zabezpečiť starostlivosť o odevy bez potreby osobnej návštevy obchodného miesta Poskytovateľa služieb.
2.2 Poskytovateľ poskytuje Služby podľa svojich znalostí a technických možností, ako i technických možností jeho subdodávateľov v kvalite zodpovedajúcej všeobecne uznávaným požiadavkám na Služby a poskytovaných Užívateľom v obdobných právnych vzťahoch u iných poskytovateľov.
3. Definícia pojmov
3.1 VOP sú tieto Všeobecné podmienky, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Služby, ak sa zmluvné strany nedohodli písomne inak (bod 3.1.a.).
3.2 Poskytovateľom je spoločnosť
a) Čistiareň KALY, s.r.o., so sídlom Južná trieda 29, 040 01 Košice, IČO: 46379681,
b) Bencha s.r.o., so sídlom Južná trieda 4/B, 040 01 Košice, IČO: 53547063
3.4 Užívateľom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá je v zmluvnom vzťahu s Poskytovateľom na základe Objednávky. Užívateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, je spotrebiteľom.
3.5 Spotrebiteľom sa rozumie Užívateľ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá využíva poskytované Služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti alebo podniku.
3.6 Oblečenie je súbor všetkých odevov a vecí, ktoré Užívateľ zveril Poskytovateľovi na účel Čistenia a Žehlenia.
3.7 Vyzdvihnutie a Doručenie Oblečenia prebieha na mieste určenom Užívateľom, v čase určenom Užívateľom, s prihliadnutím na zoznam lokalít, v ktorých sú Služby poskytované, a na momentálnu vyťaženosť Poskytovateľa. Zoznam lokalít, v ktorých je zabezpečované vyzdvihnutie a doručenie oblečenia, je uverejnený a jasne označený na web stránke Poskytovateľa. Momentálna vyťaženosť Poskytovateľa je overená pri každom nahlásení Vyzdvihnutia a Doručenia Užívateľom.
3.8 Cena Služby (Služieb) je dojednaná v súlade so zákonom č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov ako cena zmluvná a tvorí ju súčet cien všetkých jednotlivých úkonov poskytovaných v rámci Služby. Cena poskytovanej Služby je uvedená v Cenníku.
3.9 Cenník je zoznam Cien za jednotlivé Služby poskytované Poskytovateľom, príplatky, bezplatné služby, podrobnosti o jednorazových, pravidelne sa opakujúcich a predplatených Službách, vrátane začiatku plynutia a ukončenia zúčtovacieho obdobia, spôsobu úhrady Ceny. Cenník je neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Jednotlivé ceny v Cenníku sú vždy uvádzané vrátane DPH.
3.10 Doba poskytovania Služby (Služieb) je časový úsek odo dňa vzniku Objednávky cez webové stránky poskytovateľa do dňa doručenia odevov a vecí Užívateľa Poskytovateľom.
4.Uzavretie Zmluvy, Predmet Zmluvy
4.1 Každý záujemca o Služby má právo na uzavretie Objednávky s Poskytovateľom za podmienok, ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi a týmito VOP.
4.2 Objednávka môže byť uzatvorená vyplnením a odoslaním Objednávky prostredníctvom webovej stránky Poskytovateľa – www.cistiarennaklik.sk. Objednávka uzatvorená vyplnením a odoslaním prostredníctvom webovej stránky Poskytovateľa nadobúda účinnosť potvrdením objednávky poskytovateľa a to e-mailom alebo iným preukázateľným spôsobom alebo okamihom skutočného začatia poskytovania Služby.
4.3 Predmetom Objednávky na strane Poskytovateľa je najmä jeho záväzok poskytnúť Užívateľovi Služby a poskytovanie ďalších súvisiacich služieb v stanovenej kvalite a dojednanom rozsahu Užívateľovi za podmienok uvedených v Zmluve, individuálnych dojednaniach a týchto VOP.
4.4 Predmetom Objednávky na strane Užívateľa je jeho záväzok platiť Cenu za objednané Služby, uplatňovať práva a dodržiavať povinnosti podľa Zmluvy a týchto VOP.
4.5 Chybu, ktorá vznikla pri zadávaní dát (údajov) do Objednávky, môže Užívateľ nahlásiť Poskytovateľovi prostredníctvom emailu alebo telefonicky, chyba bude v Objednávke následne opravená Poskytovateľom.
5. Práva a povinnosti Poskytovateľa
5.1 Poskytovateľ poskytne Užívateľovi Služby, a to najmä Čistenie a Žehlenie odevov, Doručenie a Vyzdvihnutie oblečenia.
5.2 V súvislosti s poskytovaním Služby je Poskytovateľ povinný:
a) informovať o prípadnej dočasnej nedostupnosti Služby na svojej webovej stránke, prípadne e-mailom alebo inou vhodnou formou upovedomiť o tom dotknutých Užívateľov;
b) plniť ďalšie povinnosti, vyplývajúce zo Zmluvy a z týchto VOP.
5.3 V súvislosti s poskytovaním Služby je Poskytovateľ oprávnený najmä:
a) dočasne a bez predchádzajúceho upozornenia prerušiť poskytovanie Služby, pokiaľ Užívateľ porušil povinnosti podľa Zmluvy alebo týchto VOP, najmä nezaplatil dojednanú Cenu v lehote jej splatnosti alebo porušil povinnosti podľa čl. 6 týchto VOP, až do času, kým nebude Užívateľom vykonaná náprava;
b) zmeniť časové obdobie, za ktoré bude pravidelne vystavovať faktúry (daňový doklad) Užívateľovi (ďalej len „zúčtovacie obdobie“);
c) vyfakturovať dodatočne tie položky Služby, ktoré z technických príčin alebo z dôvodu dodatočnej objednávky Užívateľa nebolo možné zahrnúť do faktúry vystavenej za obdobie, v ktorom boli poskytnuté;
d) informovať Užívateľa o produktoch týkajúcich sa Služby a iných aktivitách Poskytovateľa e-mailom alebo iným vhodným spôsobom; takáto informácia sa nepovažuje za nevyžiadanú poštu (spam);
e) jednostranne obmeniť alebo zmeniť špecifikáciu Služby, alebo vylepšiť užívateľské rozhranie na prístup k Službe;
f) odmietnuť poskytnutie Služby Užívateľovi, pokiaľ mu už predtým bolo poskytovanie Služby dočasne pozastavené alebo Poskytovateľ odstúpil od Zmluvy pre opakované alebo závažné neplnenie povinností Užívateľom.
5.4 Poskytovateľ je povinný vyčistiť jednotlivé položky v súlade s pokynmi Užívateľa a pokynmi výrobcu čistených položiek ohľadom materiálového zloženia a správnej údržby, ktoré sú s položkami pevne spojené v podobe štítku so štandardnými grafickými symbolmi údržby alebo textovým popisom o údržbe. Ak na určitej položke symbol údržby chýba, alebo položka nemá byť podľa pokynov výrobcu vôbec čistená, prípadne je podľa posúdenia Poskytovateľa k čisteniu inak nevhodná, je Poskytovateľ povinný bez zbytočného odkladu kontaktovať Užívateľa, oboznámiť ho so situáciou a vyžiadať si od neho pokyn, či položku napriek tomu čistiť, prípadne akým spôsobom.
5.5 Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné poškodnie netextilných súčastí predmetu čistenia, a to najmä gombíkov, praciek, spôn, háčikov, zipsov, koráliek, flitrov, ozobných aplikácií a podobne.
6. Práva a povinnosti Užívateľa, Využívanie dojednaných Služieb
6.1 Užívateľ je oprávnený najmä:
a) využívať Služby poskytované Poskytovateľom za podmienok ustanovených v týchto VOP;
b) na poskytnutie úplných a pravdivých informácií o skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na kvalitu a stabilitu Služieb poskytovaných Poskytovateľom, a to v dostatočnom časovom predstihu, pokiaľ je takéto poskytnutie informácií vzhľadom na okolnosti a pomery možné a očakávateľné.
6.2 Užívateľ je povinný najmä:
a) platiť Cenu za poskytnutú Službu, ako aj všetky poplatky súvisiace s poskytovaním Služieb podľa Zmluvy a Cenníka, a to na základe daňového dokladu vystaveného a doručeného Poskytovateľom elektronickou poštou alebo v písomnej forme;
b) neposkytovať alebo ani neposkytnúť Služby poskytnuté Poskytovateľom tretej osobe bez predchádzajúceho písomného súhlasu Poskytovateľa;
c) oznamovať počas celého trvania zmluvného vzťahu Poskytovateľovi:
- čas a miesto pre Vyzdvihnutie a Doručenie Oblečenia pre každú jednotlivú Objednávku, ktorej je Služba poskytovaná;
- všetky zmeny svojich identifikačných údajov a fakturačných údajov, a to najneskôr do 30 dní odo dňa takejto zmeny;
- bezodkladne ohlásiť Poskytovateľovi všetky Užívateľovi známe skutočnosti, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť poskytovanie Služieb Poskytovateľom;
6.4. Poskytovateľ môže odstúpiť od Objednávky v prípade, že:
a) sa identifikačné údaje uvedené Užívateľom v Objednávke preukážu ako nepravdivé; za uvedenie nepravdivých údajov sa nepovažuje, ak Užívateľ opomenie oznámiť zmenu údajov Poskytovateľovi;
b) Užívateľ porušil, čo i len raz, niektorú z povinností uvedených v bode 6.2 písm. a) až c) alebo opakovane alebo závažným spôsobom porušil inú povinnosť podľa týchto VOP;
c) Užívateľ neuhradí Cenu ani v dodatočnej lehote, ktorú mu Poskytovateľ na jej úhradu poskytol,
7. Cena za Službu a platobné podmienky
7.1 Ceny za poskytovanú Službu sú účtované Užívateľovi podľa platného Cenníka, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy a je uverejnený na webovej stránke Poskytovateľa.
7.2 Poskytovateľ je oprávnený meniť výšku Ceny a pravidlá jej tvorby. Poskytovateľ je povinný oznámiť Užívateľovi každé zvýšenie Ceny, a to v zmysle bodu 8.3 VOP písomne, e-mailom alebo uverejnením na web stránke Poskytovateľa podľa bodu 8.4 týchto VOP.
7.4 Užívateľ je povinný uhradiť všetky platby za Službu hotovostne ak sa zmluvné strany výslovne nedohodli inak.
7.5 Zmluvné úroky z omeškania s úhradou platieb za Službu je Poskytovateľ oprávnený účtovať Užívateľovi vo výške 0,1 % z ceny Služby za každý začatý deň omeškania.
8. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutej Služby - Reklamácia
8.1 Reklamácia Služby musí byť nahlásená Používateľovi písomne alebo e-mailom, s uvedením všetkých identifikačných údajov Užívateľa a jasným popisom vady.
8.2 O stave reklamácie bude užívateľ informovaný e-mailom.
9. Zhromažďovanie informácií o Užívateľoch, Ochrana osobných údajov
9.1 Užívateľ, ktorý je fyzickou osobou, odoslaním Objednávky potvrdzuje, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo sú presné a pravdivé a dáva svoj súhlas v zmysle § 4 ods. 1 písm. i), § 7 zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) so zhromažďovaním, uchovávaním a spracúvaním osobných údajov Poskytovateľom a ich použitím na fakturačné účely a ďalšie úkony spojené s objednanou a poskytovanou Službou, vrátane neskoršej komunikácie s Užívateľom (reklamácia, odstúpenie od zmluvy a pod.), ako aj pre potreby vlastného marketingu Poskytovateľa, pre účely ponúkania Služieb, zasielania informácií o produktoch, a to aj elektronickými prostriedkami (e-mail, sms, telemarketing). Užívateľ nesie plnú zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnosťou alebo neaktuálnosťou poskytnutých osobných údajov.
9.2 Užívateľ udeľuje Poskytovateľovi súhlas podľa bodu 12.1. týchto VOP dobrovoľne, na dobu do jeho odvolania. Užívateľ má právo udelený súhlas kedykoľvek písomne odvolať. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia Poskytovateľovi.
9.3 Poskytovateľ sa zaväzuje nevyužívať a neposkytovať osobné údaje mimo rozsah nutný na prevádzkovanie objednanej Služby a zabezpečenie jej chodu. Osobné údaje nie sú poskytované žiadnym tretím osobám s výnimkou produktov, pri ktorých je výslovne uvedený opak.
9.4 Všetky osobné údaje sú chránené v zmysle platných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane osobných údajov.
10. Komunikácia medzi zmluvnými stranami
10.1 Komunikácia medzi zmluvnými stranami prebieha v prvom rade v elektronickej forme (objednávky, žiadosti o zmeny, potvrdenie platby, zasielanie faktúr a podobne).
10.2 Oznámenia týkajúce sa skutočností, na základe ktorých bude niektorá zo zmluvných strán uplatňovať akékoľvek právne nároky, musia byť urobené spôsobom ustanoveným v týchto VOP a preukázateľne oznámené alebo doručené druhej zmluvnej strane písomne. Bežné informatívne oznámenia je možné zmluvnej strane oznámiť aj ústne alebo telefonicky. Konfiguračné rozhranie je vždy prístupné cez určenú webovú stránku Poskytovateľa.
10.3 Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za prerušenia poskytovania Služby alebo iné riziká, vyplývajúce z nesprávne alebo neaktuálne zadaných údajov (napr. nemožnosť doručenia faktúry na nesprávne nastavenú kontaktnú e-mailovú adresu, prípadne neexistujúcu e-mailovú adresu). Kontaktná e-mailová adresa musí byť funkčná a pravidelne kontrolovaná Užívateľom.
11. Spoločné ustanovenia
11.1 Práva a povinnosti Užívateľa a Poskytovateľa sa riadia Zmluvou (Objednávkou), týmito VOP a Cenníkom.
11.2 Objednávka nadobúda platnosť a účinnosť akceptáciou zo strany Poskytovateľa za Službu Užívateľom.
11.3 Oddeliteľnosť. Neplatnosť niektorého ustanovenia Zmluvy alebo VOP neovplyvní platnosť akéhokoľvek iného ustanovenia Zmluvy alebo VOP, ak je takéto ustanovenie oddeliteľné. Zmluvné strany sa zaväzujú v prípade potreby neplatné ustanovenia bez zbytočného omeškania nahradiť takým ustanovením, ktoré sa svojím obsahom a účelom najviac približuje účelu neplatného ustanovenia.
11.4 Vzťah Zmluvy a VOP. V prípade, že zmluvné dojednania medzi zmluvnými stranami uvedené v Zmluve (Objednávke) sú v rozpore s ustanoveniami VOP, platia ustanovenia Zmluvy pred ustanoveniami VOP. Pokiaľ Užívateľ a Poskytovateľ uzatvoria písomnú Zmluvu, ich práva a povinnosti sa spravujú ustanoveniami týchto VOP len v rozsahu, ktorý v zmluve nie je upravený inak.
12. Záverečné ustanovenia
12.1 VOP sú vyhotovené a uzatvárané v slovenskom jazyku. V prípade, že sú podpísané i v cudzojazyčnom vyhotovení, je rozhodujúce toto slovenské znenie.
12.2 Fyzická osoba, ktorá uzatvára objednávku v mene právnickej osoby ako Užívateľa, zodpovedá osobne za všetky právne následky a spôsobenú škodu, pokiaľ nebola za Užívateľa – právnickú osobu oprávnená konať alebo ak Obchodný zákonník, platný v Slovenskej republike neustanovuje inak.
12.3 Tieto Všeobecné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 1.12.2024